kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
با حضور مسئولان شهری انجام شد

 بهره‌برداری از ۲۵۲ خانه محیط زیست در شهر تهران



 
 آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط‌زیست در سطح شهر تهران در قالب یکصدوچهل‌وششمین پویش امید و افتخار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط‌زیست در سطح شهر تهران همزمان با یکصدوچهل‌وششمین پویش امیدوافتخار با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد.
شهردار منطقه ۳ شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: ۱۱ عدد از این خانه‌های محیط‌زیست در منطقه ۳ واقع شده است که یکی از این خانه‌ها در امامزاده قاضی‌الصابر و یکی در محله ده‌ونک افتتاح شده است. این اقدام با هدف تقویت فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای سطح آموزش‌های زیست‌محیطی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان انجام شده است. خانه‌های محیط‌زیست در محلات مختلف تهران راه‌اندازی شده‌اند و هدف اصلی این پروژه، ایجاد آگاهی و ترویج رفتارهای سازگار با محیط‌زیست میان شهروندان است.
حمید جوانی با اشاره به ضرورت توجه به محلات کم‌برخوردار، تأکید کرد که محله ده‌ونک به طور عمد برای این افتتاح انتخاب شده است تا این منطقه از خدمات ویژه شهرداری بهره‌مند شود.
طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده 
به صحن شورا می‌رود
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط‌زیست، گفت: بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از کم‌توجهی به این توصیه‌ها بوده است.
مهدی پیرهادی همچنین از آغاز طرح جامع فضای سبز و سامانه پایش آلایندگی‌های محیط‌زیست در سطح محلات تهران خبر داد و افزود: این سامانه تمامی آلایندگی‌ها را در محلات ثبت و برای اقدامات لازم با هماهنگی سازمان محیط‌زیست پیگیری خواهد شد. طرح جامع فضای سبز نیز تا یک ماه آینده به صحن شورا می‌رود. همچنین در حوزه طرح جامع آب خام نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: با استفاده از تکنولوژی، دستگاه‌های جدید و اقدامات فرهنگی و رویکرد مشارکتی می‌توانیم شهر تمیزتری داشته باشیم.
داود گودرزی با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط‌زیست در مساجد و مدارس افزود: با همکاری و مشارکت مردم، می‌توانیم هزاران خانه محیط‌زیست فعال داشته باشیم و این به بهبود وضعیت محیط‌زیست و شهر کمک خواهد کرد. با همکاری خانواده‌ها و به خصوص بانوان می‌توانیم موضوع زباله‌گردی را رفع کنیم زیرا به تفکیک زباله از مبدأ کمک خواهد کرد.